New Orleans!! - Reisverslag uit Kirbyville, Verenigde Staten van Iris Bastiaansen - WaarBenJij.nu New Orleans!! - Reisverslag uit Kirbyville, Verenigde Staten van Iris Bastiaansen - WaarBenJij.nu

New Orleans!!

Door: Iris Bastiaansen

Blijf op de hoogte en volg Iris

25 November 2015 | Verenigde Staten, Kirbyville

Op zaterdag middag was het dan eindelijk zo ver, ik kon weer lekker in persoon Nederlands praten. Want ik mocht samen met Myrthe en haar gastgezin mee naar New Orleans. We hebben alles binnen een week geregeld met mijn coordinator. Tracie en paige hadden mij naar Orange gebracht want daar zou ik ze ontmoeten en daar hadden we een thanksgiving dinner en zouden we overnachten om op zaterdag ochtend rond 8 uur.

Als echte toeristen moesten we natuurlijk ook een stop maken bij een sign van Louisiana. Hoe kun je anders laten zien dat je er echt bent geweest. Rond een uur of 1 kwamen we dan eindelijk aan bij het hotel. Na dat we naar de kamer waren gegaan om onze spullen weg te zetten. Hierna gingen we de stad in. We liepen langs de Mississippi rivier maar omdat het best wel waaide was het kouder dan dat we hadden gedacht en dus op hadden aan gekleed. Via Jackson square liepen we naar de French Quarter. En als je NCIS New Orleans kijkt dan zie je ook echt al die balkonnetjes. Omdat het al bijna kerst is waren een heleboel balkonnetjes versierd met kerstkransen en en kerstlichtjes. Bij het parkje op Jackson square zaten om de lantarens hele leuke grote strikken.
In de avond gingen Myrthe en ik al wat eerder naar het hotel en hadden dus even lekkere tijd voor ons zelf.

Op maandag ochtend begonnen we met een heerlijk hotel ontbijt. Daarna gingen we met een tram naar een heel mooi park en de zon scheen heerlijk warm. Nadat we lekker door het park hadden gelopen gingen we door naar een cemetery. De begraafplaatsen zijn niet onder de grond omdat de stad onder zee niveau ligt en dus zijn er in plaats van headstones "huisjes" hier liggen soms families allemaal bij elkaar.
Toen we in de avond gingen eten kwam er in eens een man in paniek binnen en zegt dat er iets van twee blokken verder op iemand aan het schieten was. Iedereen bleef heel kalm alsof het niks was. Maar mythe en ik keken elkaar aan keken elkaar met grote ogen aan. Geen zorgen want we hadden er zelf niet al te veel van mee gekregen.

Op dinsdag begon de dag weer met een lekker ontbijt en daarnaar gingen we lekker even zwemmen terwijl het buiten niet bepaald warm was maar gelukkig was het zwembad wel verwarmd. Wat was het lekker om na meer dan 100 dagen weer even te gaan zwemmen. Na het zwemmen moesten we onze tassen alweer gaan inpakken, gelukkig bleven we nog wel even in de stad. in de ochtend hadden we lekker een beetje tijd om te shoppen en zijn we in de middag naar een restaurant geweest met als thema hurricanes en ze hadden vooral focus op Katharina en lieten ze zien de schade die het had aangericht.
Na een lange rit terug naar Orange moest ik helaas weer afscheid nemen van Myrthe. Dit was wel eventjes moeilijk.
En dan zit je weer in de auto naar huis en gaat alles weer in het engels.
Ik probeer de foto's te uploaden maar dat kost nogal wat tijd.

  • 26 November 2015 - 09:32

    Anne-Marie:

    Hi Iris!

    Wat ontzettend leuk dat je met dat gezin mee mocht! Een unieke kans! Het is een bijzondere stad hè? Het is heel lang geleden dat ik er ben geweest (1988) en de stad zal behoorlijk veranderd zijn na Katrina maar wat je zegt over die balkonnetjes, dat herinner ik me ook heel goed. Wat ik ook ontzettend leuk vond was al die roze huizen en de muzikanten op straat.
    Ik was nooit eerder in de VS geweest dus ik werd helemaal leip van "Haaaaaayyy how are you todaaaaay?", wel 100 x op een dag. En suffe Hollandse miep ging ik nog antwoord geven ook. Begreep pas later dat dat helemaal niet hoeft, een hoofdknikje of een big smile is ook genoeg. Ik vond het toen zooo overdreven dat iedereen dat maar de hele dag zegt maar nu ik zo'n 25 jaar ouder ben vind ik het eigenlijk wel aardig. Beter dan die chagrijnige hollanders elke ochtend haha

    Zijn jullie niet met zo'n paddlewheeler boat gaan varen over de Mississippi? Die prachtige boten met die rode draaidingen aan de achterkant? Dat herinner ik me ook nog. Het blijft in ieder geval een mooie herinnering. Elke keer als je nu een film of serie ziet die zich daar afspeelt plopt die herinnering terug.

    Ben benieuwd naar je foto's.. het is nu 09.30u 's ochtends en ik zie ze nog niet.. hangen zeker ergens boven de oceaan of zo..

    Fijne Thanksgiving vanavond en een smakelijke hutspot! :-)

    XX

  • 26 November 2015 - 13:44

    Oma En Opa T:

    Lieve Iris

    Geweldig,,,, en wat goed om te lezen dat je het zo ontzettend fijn hebt gehad, wat heb je veel gezien.
    Natuurlijk samen met Myrthe, lekker ff Ned. kletsen.


    Have a Very Happy Thanksgiving,,, Dikke Kus van Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kirbyville

Iris

Blog over mijn uitwisseling in Call

Actief sinds 30 Juli 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 5786

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 07 Juni 2016

Uitwisselings jaar

Landen bezocht: