De feestmaand! - Reisverslag uit Kirbyville, Verenigde Staten van Iris Bastiaansen - WaarBenJij.nu De feestmaand! - Reisverslag uit Kirbyville, Verenigde Staten van Iris Bastiaansen - WaarBenJij.nu

De feestmaand!

Door: Iris Bastiaansen

Blijf op de hoogte en volg Iris

31 December 2015 | Verenigde Staten, Kirbyville

Toen ik de vorige keer mijn blog afsloot was het bijna thanksgiving. Dus ik zal daar beginnen, in de ochtend begonnen we meteen al met koken. Bij ons hadden we niet de typische turkey gevuld maar wij hadden een opgesneden turkey met een aparte stuffing. Ik had hutspot gemaakt en ik wist meteen weer waarom dat mijn least favorite food was. We hadden niet de nasi kruiden om er een betere smaak aan te geven, maar gelukkig was er ook nog zat lekker eten. En omdat wij de kerstboom al hadden staan was het al meteen in de kerst sfeer.
Op de laatste zaterdag van de vakantie waren we naar Christmas in the park en daar gingen we kijken naar een vuurwerkshow.

Iedereen weet natuurlijk wat de datum 5 december betekend: Sinterklaas!! Toen ik net wakker was al meteen Sint gevierd met thuis via Skype want Wessel wilde niet wachten tot de avond dus mocht het in de middag al. In de middag had ik een christmas party/lunch met alle exchange students van mijn local coordinator. Ik had appelflappen gemaakt de was een kwart aangebrand maar gelukkig konden we meer en deel wel eten. Het duurde wat langer dan we hadden gedacht maar gelukkig woont Celina maar 10 minuten hier vandaan en dus konden we wat later vertrekken. Na een bezoek aan walmart gingen we ook in huize Simmons sinterklaas vieren. We hadden allemaal een gedicht geschreven en cadeautjes gekocht voor de persoon de we hadden getrokken. Zelfs Will had meer dan roses are red, violets are blue, want we hadden hem verboden om dat te gebruiken. Het was een gelaagde avond.

En toen begonnen we aan de laatste paar weken van het schooljaar in 2015. Tijdens deze weken deden we niet veel. Zoals ik in een van mijn eerste blogs vertelde moest ik mijn U.S. history exam maken. Dit was best wel moeilijk het zou mij verbazen als ik het goed heb gemaakt, want de helft van de vragen had ik echt geen idee waar ze het over hadden.
Toen op de laatste vrijdag voor de vakantie was de meest nutteloze schooldag ooit. We deden in geen een klas iets, maar dat was wel heel gezellig.

Op vrijdag na school mijn tassen ingepakt zodat we op zaterdag ochtend op weg naar West konden. We kwamen na 6 uur rijden dan eindelijk aan bij de ouders van Tracie. Zondag was ik met hun mee gegaan naar de kerk en in de middag stelde Will voor om naar de mall te gaan. Zodat we even lekker uit het huis konden. De volgende morgen gingen we via Dallas weer op weg naar huis.

Dinsdag was ik in de avond gezellig naar Celina en Jasmin geweest met het idee om te gaan tennissen, na het tennissen hadden 2 films gekeken en waren we allemaal op de bank inslaap gevallen tijdens de derde film. Het werd dus ook een gezellige sleepover.
23 december mochten we al een early christmas gift openen. Het waren kaartjes om die avond naar The Blue man group te gaan!! Dit was zo geweldig ze zeiden geen woord zelf tijdens de hele show en dus maakt het helemaal niks uit welke taal je spreekt je begrijpt het. Er was alleen een melodie en iedereen begon mee te klappen en ik had echt geen idee wat ze speelde blijkbaar was het Deep in the heart of Texas.
Op kerst avond waren we naar Newton gegaan om in een elektrische trein naar kerstlichtjes te kijken en waren we opgebleven tot na 12 uur playing monopoly. Toen was het eindelijk Christmas morning we mochten onze cadeautjes en stockings open maken. Wat hadden we hier naar uitgekeken.

Nu is het alweer de laatste avond van 2015!! Vandaag waren we gezellig naar de film Daddy’s home geweest. En had ik ook nog even snel wat oliebollen gebakken en het viel lekker in de smaak.

Voor iedereen waar ik dit jaar een kaart van heb gehad heel erg bedankt. Het is altijd leuk om post van over seas te krijgen!!
Ik sluit mijn laatste 2015 blog af hier is het nog even wachten tot het nieuwe jaar maar alvast allemaal een gelukkig nieuw jaar!!

  • 01 Januari 2016 - 11:42

    Eva:

    Wat een ontzettend leuk stukje Ier. Voor jou is het dan nu ook eindelijk 2016. So happy new year lieverd

  • 01 Januari 2016 - 16:21

    Miranda Kok:

    Hoi Iris
    Vanuit Nederland a happy new Year.
    En wat een leuk verhaal heb je weer geschreven.
    Veel liefs van de Kokkies.
    En dat het maar weer een prachtig jaar mag worden.

  • 06 Januari 2016 - 11:24

    Opa En Oma T:

    Lieve Iris
    Heerlijk,,,, en wat goed om te lezen hoe je het jaar 2015 hebt afgesloten. Ja,,,, zelfs met oliebollen bakken.

    Wij wensen je voor 2016 een heel sportief en leerzaam jaar toe, we horen weer snel van je.

    We houden van je, liefs van Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kirbyville

Iris

Blog over mijn uitwisseling in Call

Actief sinds 30 Juli 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 5789

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 07 Juni 2016

Uitwisselings jaar

Landen bezocht: