Eerste maand van huis - Reisverslag uit Kirbyville, Verenigde Staten van Iris Bastiaansen - WaarBenJij.nu Eerste maand van huis - Reisverslag uit Kirbyville, Verenigde Staten van Iris Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Eerste maand van huis

Door: Iris Bastiaansen

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 September 2015 | Verenigde Staten, Kirbyville

Vandaag ben ik al een maand hier in Amerika! Wat gaat zo’n maand toch snel voor bij. Misschien komt dit ook wel doordat alles nog zo exiting en nieuw is. Maar ik begin wel te merken dat de kleine dingen zoals het naar school gaan, volleybal wedstrijden waar we naar toe gaan met de bus dit begint al een beetje meer gewoon te worden. En elke keer als ik er dan weer goed over na denk is het eigenlijk nog steeds allemaal heel bijzonder om dit mee te kunnen maken. Hier onder lees je meer over mijn tijd hier in Call/Kirbyville.

Toen we op weg gingen naar huis gingen we eerst nog even om half 1 naar de Walmart want ja die is ook nog gewoon open. En mensen zijn de vakken aan het bij vullen. Uiteindelijk waren we rond 2 uur thuis, heel even snel me koffer open gemaakt en toen eindelijk lekker gaan slapen. Op maandag waren we naar school gegaan voor mijn registratie en ook moest ik mijn vakken kiezen.
Ik ben als 16 jarige geplaatst in 12th grade met ander woorden ik ben een senior!!! Normaal gesproken moet je dan 17 of 18 zijn. Als vakken heb ik PHS ((princepals of human services) ik weet nog steeds niet wat we nou leren), daarna heb ik English IV Honors (uitervaring van de counselor zijn uitwisselingsstudenten altijd heel goed in engels). Na English heb ik een class waar ik zelf US history en Math Models moet doen op een computer. De reden dat ik deze twee vakken zelf moet doen is omdat ik in december voor US history een examen moet maken en als ik het dan niet haal kan ik het altijd nog in mei nog een keer proberen. Dit vak je nodig om te kunnen slagen. En zelf wilde ik ook heel graag Spaans volgen maar omdat ik nog nooit Spaans gehad heb zit ik een een class waar ik de enige senior ben. Maar ik merk wel dat ik sommige dingen zoals het alfabet al makkelijker kan dan de amerikanen want dat alfabet is bijna het zelfde als het Nederlandse op een paar dingen na natuurlijk. En dan heb ik eindelijk pauze en dan heb je toch wel heel erg honger!! Na de pauze heb ik algebra 2 dit is net als wiskunde in Nederland maar dan in het engels. Hierna heb ik anatomy dit is biologie maar dan zonder de bijtjes en bloemetjes dus dat is een heel interessant vak. En dan als laatste echte vak het ik economie. Het is niet het moeilijkste vak omdat ik dit al allemaal in het 3de gehad heb maar door alle termen is het een stuk moeilijker.
Dat heb ik met bijna alle vakken wel dan wil ik antwoord geven op een vraag maar dan kom ik niet op de woorden. Maar de Nederlandse woorden weet ik er wel voor.

Op vrijdag 28 augustus had ik eerst zelf een volleyball wedstrijd en daarna zijn we meteen door gegaan naar de football game. Wat gebeurd er tijdens zo’n wedstrijd veel!! Waar je ook kijkt gebeurd er wel iets. En dan ligt in eens het hele spel stil gaat iedereen op het veld op 1 knie zitten. Ik vroeg me echt af wat er aan de hand was, wat bleek 1 van onze spelers was gewond geraakt en uiteindelijk werd hij afgevoerd met de ambulance (nee dit gebeurd niet vaak).

En tijdens labor day waren we wezen shoppen en bowlen ik had de eerste game gewonnen met 104 punten, Will werd 2de en paige kreeg de 3de plaats en Tracie werd laatste. Tijdens de tweede game vond ik het wel zo aardig om Will te laten winnen want hij had tenslotte zijn eigen bowlingbal mee genomen.

Op school zijn we met 3 exchange students, de andere twee zijn allebei Duitse meiden. Ik zit met Cara samen in english IV honors and anatomy. Zij zit ook in JV volleyball. Dus ik zit gelukkig niet meer als enige de hele tijd op de bank!! Heel raar misschien maar ik vindt het best leuk want je bent part of the team en je gaat mee naar de games en toernooien, ook al is het soms best wel frustrerend want je traint net zo hard als je teamgenoten en nog mag je niet spelen. Het heeft dus twee kanten.

  • 16 September 2015 - 15:23

    Anne:

    IERRRR

    ahaha ik heb precies hetzelfde met antwoorden met die woorden. Soms zeg ik ze ook gewoon in het nederlands en kijkt iedereen me echt aan van What??
    ik snap helemaal niks van football, maar wel heel erg leeukk om te kijken. OMG zit je nog steeds op de bank? uiteindelijk speel je vast wel een keer, smurf!
    nog heeel veeel plezierr ierr

    Groetjes,

    Anne

  • 16 September 2015 - 16:56

    Elly:

    Hallo lieve Iris,

    Ik begrijp dat je je daar al helemaal thuis voelt en geniet van alles om je heen....top hoor!
    Af en toe zie ik wat beelden in de vorm van foto's op Facebook en zie ik op jouw gezicht de mooie lach....

  • 16 September 2015 - 17:06

    Jacqueline Ruijgrok:

    Hi Iris
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet. Afgelopen donderdag heb ik samen met jouw moeder gevaren dus ben ik aardig bij gepraat.
    Ik denk dat ik jaloers ben op de manier waarop je nu al engels spreekt, want dat gaat vast super snel.
    Succes met studeren, want dat is vast wel eens moeilijk allemaal in het engels, en ze komen er met volleybal echt nog wel achter dat jij een talent bent!

  • 17 September 2015 - 14:06

    Miranda Kok:

    Hoi lieve Iris
    Meid wat is het toch ontzettend gaaf om te lezen wat jij daar allemaal mee maakt.
    En wat leuk dat jullie op school ook zo veel aan sport doen.
    Jou verslagen zijn erg leuk om te lezen, vooral dat je al vaak engels tja eigenlijk Amerikaans en Nederlands door elkaar schrijft.
    Ik denk dat je de taal al super onder de knie zal hebben.
    Heel veel plezier en geniet maar fijn.
    Veel groeten van Norbert, Miranda en Isabel

  • 18 September 2015 - 02:25

    Hanny Blankestijn:

    Hey lieve Iris,

    Wat mooi je belevenissen te lezen, dapper hoor dat je het zo goed doet !

    Intensief genoeg allemaal, studie en veel sporten, wat een ervaringen !
    Dat de tijd snel gaat wil al zeggen dat je het naar je Zin hebt !

    Succes, geniet en pas goed op jezelf !
    Groetjes van ons !

  • 18 September 2015 - 21:50

    Erna Van Kampen:

    Hi lieve nicht,

    Hartstikke fijn om wat van je te horen,......we zien je wel niet maar toch voel je voor ons heeeeel dicht bij!!!!!!
    Je begint al lekker ingeburgerd te raken in de Amerikaanse cultuur.....
    Blijf er vooral lekker van genieten en kun je nog een beetje jouw hollandse kook en bak
    inspiraties kwijt bij de fam. Simmons?

    Big hug from your aunt Erna in Georgia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kirbyville

Iris

Blog over mijn uitwisseling in Call

Actief sinds 30 Juli 2015
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 5798

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 07 Juni 2016

Uitwisselings jaar

Landen bezocht: