Het laatste gedeelte van september en oktober - Reisverslag uit Kirbyville, Verenigde Staten van Iris Bastiaansen - WaarBenJij.nu Het laatste gedeelte van september en oktober - Reisverslag uit Kirbyville, Verenigde Staten van Iris Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Het laatste gedeelte van september en oktober

Door: Iris Bastiaansen

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 November 2015 | Verenigde Staten, Kirbyville

k zal verder gaan van af halverwege september. Op 18 september was het dan eindelijk zo ver. Ik mocht spelen tijdens een een game!!! Het was tegen de East Chambers op deze school zitten ook meerdere uitwisseling studenten. Onder andere 1 van de meiden waar mee ik naar Houston was gevlogen. We hadden deze game gewonnen!!! Ik heb de rest van het seizoen gespeeld tijdens de games waar we dik gingen winnen. In het weekend had ik lekkere een typisch Nederlandse maaltijd gemaak boerenkool met worst. Wat was het lekker zeg om weer eens Nederlands te eten. In het volgende weekend ging ik gezellig skypen met Anne en Emma. En dan heb je in eens 3 verschillende tijdzones waar mee je aan het praten bent. En toen was de maand september alweer voorbij.

Op 2 oktober was het the Pink out game, iedereen was in roze gekleed om aandacht te vragen voor borstkanker. Zelfs de football players hadden allemaal iets van roze aan. En tijdens onze volleyball game hadden alle spelers een roze bow in their hair om op die manier te laten zien dat ook wij the fight tegen borstkanker supporten. Op zaterdag mocht ik voor het eerst met een verschillende guns schieten dit was zo gaaf. Ik weet niet eens met wat voor geweren ik heb geschoten, maar naar mijn zeggen was het onder andere een militair, jacht, shotgun, een politie pistool. Dit zijn natuurlijk niet de goede namen maar ik vindt het goede omschrijvingen. De volgende dag had ik heerlijke s’mores gemaakt. Boven een echt kampvuur! De week van 12 tot 16 oktober was het homecoming week. Tijdens deze week komen de meesten verkleed naar school. Op maandag was het 90’s tv shows, Dinsdag was Camo day maar we hadden er een color war van gemaakt zo kwamen er een heleboel seniors in het wit naar school en de Juniors in het zwart. Woensdag was het America day, een heleboel met name meiden hadden de kleuren rood wit en blauw als strepen op hun wangen getekend. Ik weet niet hoevaak ik de Nederlandse en Russische vlag heb gezien. Het leukste is dat ze ook gewoon geen idee hebben dat het andere vlaggen zijn.
Donderdag was het dan spirit day hier heb ik niet heel veel van mee gekregen want alle seniors gingen werken aan de bonfire die we die avond gingen verbranden. Het was heel warm en aan het einde van de dag zag ik dat mijn gezicht rood was van de zon. In de avond waren we weer terug gegaan naar school om de bonfire aan gestoken te zien worden. En ik had mijn mum op gespeld. Dit is een traditie in Texas het is een soort van hele grote corsage. Op vrijdag was het superhero day ik ging naar school als Captain American. We hadden school tot twaalf uur en in de middag was er downtown een homecoming parade alle duchesses hadden hun eigen floats en gooide ze candy naar de kleine kinderen. In de avond hadden we eerst onze eigen volleyball game. We won!! Hierna was het tijd voor de Homecoming game, eerst werden alle duchesess announced en daarna de homecoming queen kandidaten. En toen werd de queen bekend gemaakt en reed ze een rondje in the Badmobil what was een van the floats.

Afgelopen dinsdag 27 oktober had ik mijn Senior Night!! Tijdens deze avond worden alle seniors van in my case, de volleyball teams erkend. Voor afgaand hadden we al iets op papier moeten zetten ik had mijn favorite moment op geschreven en wat je na graduation gaat doen. Op dit papier had ik mijn achternaam weg gelaten want amerikanen hebben hier nog al wat moeite mee. Maar toen ik als eerste werd opgenoemd zei coach Haynes toch voor- en achternaam!! En ook nog eens goed, dit had ik echt niet verwacht. Van Tracie and Will had ik na afloop van mijn eigen game bloemen gekregen. En na dat ik op het court was gekomen kwamen al mijn underclassmans van alle 3 de teams het court op lopen en ze hadden heel veel lekker baskets met alot of food!!! En nog meer leuke dingen zoals een fotolijst met een foto en iedereen van het JV team had er wat liefs op geschreven, een volleyball met dingen er op geschreven. Het was een leuke en speciale avond. Ik vindt het wel heel jammer dat het volleyball seizoen al is afgelopen.

En dan was het gisteren 31 oktober en dit betekend natuurlijk Halloween!!! Ik had een Tinkerbell costume gevonden en ik had so veel glitter all over mijn haar. Paige en vriendinnen hadden een party georganiseerd. Het was alleen so slecht weer dat een heleboel mensen niet waren gekomen. Want de straten waren overgelopen van de regen. Maar als nog heb ik samen met Jessica, Skye and Cara, Celina (twee Duitse exchange students) super veel gedanst. Ik heb zelfs een line dance geleerd. Niet dat ik er goed in was want dat gaat best nog wel snel. Maar ook staan dansen op Mexicaanse muziek leren dansen. Het was een super avond!

Inmiddels heb ik mijn eerste rapport card gekregen ik heb 4 A’s, 4 B’s en maar 1 C!
Bedankt naar iedereen die een reactie achter laat. Ik vindt het altijd super leuk om alles te lezen

  • 01 November 2015 - 19:50

    Astrid:

    Lieve Ier, wat een mooie belevenissen weer tijdens de afgelopen maand. Natuurlijk zijn we al van de meeste dingen op de hoogte, maar het is zeker zo leuk om weer te lezen hoe jij alles beleeft. Blijf genieten!! I love you

  • 01 November 2015 - 19:55

    Anne-Marie:

    Hii lief!

    Vrijdag zei ik nog tegen je moeder dat ik je bloggen miste maar kijk aan: daar ben je dan! Hoe leuk is het om hier te lezen hoe het met je gaat en op facebook te zien wat je uitspookt! Will en Tracie zijn ook wel heel fanatieke facebookers. Al die foto's zijn enig om te zien.. welke pumpkin was van jou?? Kun je nu dus gezichten uitsnijden? Dat schijnt best moeilijk te zijn.. :-)

    Wat me opvalt is dat die Amerikanen wel heeeel veel speciale "feest"dagen hebben, veel meer dan wij. Jij rolt van de ene feestdag in de andere, goed zo, dat is alleen maar leuk.

    Dikke zoen voor jou en vertel de Simmons-familie maar dat hun posts erg gewaardeerd worden hier!

    XX



  • 01 November 2015 - 19:59

    Oma T:

    Lieve Iris. Ik heb inmiddels je reisverslag al 2 keer gelezen, geweldig allemaal. Wat doe je het toch goed. Opa en Oma zijn heel trots op je. We vinden het ook erg leuk om foto`s te krijgen. De laatste van Halloween, je Tinkerbell costume is prachtig. Wat ga je voor sport doen het volgend seizoen, nu volleybal is afgelopen?

    Wat ook heel belangrijk en mooi is, je rapport card, prachtig,,,, goed gedaan hoor.

    Wij zijn ook nog steeds lekker en gezond bezig, natuurlijk in en om het huis, het is herfst, dus veel blad opruimen. We fietsen en sporten en wandelen ook nog veel.

    Lieve Iris we houden van je,,,, dikke kus,,,, van Opa en Oma


  • 01 November 2015 - 20:16

    Jacqueline Ruijgrok:

    Hi Iris,
    Je gaat lekker lees ik. Afgelopen vrijdag met je moeder gezellig een broodje gegeten dus weer helemaal bij gepraat. Wat doe je het ontzettend goed op school zeg, niet normaal!!! Dit wordt een jaar om nooit meer te vergeten, wat een bofkont ben jij toch!!! Geniet van je tijd daar, voor je het weet zit je weer dagelijks aan de boerenkool met worst en dat ben je weer snel gewend hoor!

  • 01 November 2015 - 23:12

    Hezzie Bezzie:

    Hi ierper leuk om te lezen wat je allemaal doet! Blijf genieten en maak er iets moois van
    en zorg dat je blijft winnen met volleybal!!!!
    En die ene C Kan natuurlijk niet :p
    Maat blijf aaa's halen!
    X hessie bezzie , Kermit

  • 09 November 2015 - 21:34

    Karin:

    Hallo Iris,

    Wat ontzettend leuk om weer iets van je te lezen. Het klinkt allemaal super spannend en vooral leuk! Grappig om te zien dat je steeds meer Amerikaanse woorden gaat gebruiken, zelfs als je een Nederlands stukje schrijft. Helemaal gewend dus aan de taal!
    Han en ik gaan woensdag zelf ook naar Amerika. Wij vliegen naar LAX voor 2 weken vakantie. Kevin en Mike blijven samen thuis. Erg spannend, maar ze kunnen het hoor!

    Ik hoop dat je nog een hele mooie tijd hebt in Texas. Heel veel lieve groetjes uit Vinkeveen.
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kirbyville

Iris

Blog over mijn uitwisseling in Call

Actief sinds 30 Juli 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 5793

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 07 Juni 2016

Uitwisselings jaar

Landen bezocht: